Ventspils 6. vidusskolas
atbalsta personāla sadarbības komanda
Direktores vietniece I. Pinkovska [email protected]
Direktora vietniece L. Švarca [email protected]
Sociālais pedagogs L. Priedoliņa liga.priedoliņ[email protected]
Psihologs D. Vanaga [email protected]
Medicīnas māsa I. Pujate [email protected].
Logopēds S.Bertāne solvita.bertā[email protected]
Skolotāja I. Cinciusa [email protected]
Atbalsta personāla komandas darba mērķi un uzdevumi
Komandas darba mērķi:
- veikt mērķtiecīgu pedagoģiskā, sociālā un psiholoģiskā darba organizēšanu un koordinēšanu;
- sekmēt izglītojamo ar mācīšanās grūtībām, uzvedības un sociālajām problēmām, un citām speciālajām vajadzībām integrēšanu un iekļaušanu izglītības procesā;
- veicināt skolēnu vecāku (aizbildņu) līdzdalību un sadarbību izglītojamā ar mācīšanās, uzvedības un sociālajām grūtībām izglītības procesā.
Komandas darba uzdevumi:
- identificēt potenciālo mērķgrupu atbalsta sniegšanai;
- izpētīt iespējamos mācību grūtību cēloņus un uzvedības traucējumu rašanās cēloņus;
- noteikt pedagoģisko, sociālo un psiholoģisko palīdzības veidu skolēniem ar mācīšanās grūtībām un izveidot individuālo izglītības plānu;
- analizēt un apkopot skolas pieredzi izglītības procesa organizēšanā darbā izglītojamiem ar mācīšanās grūtībām un uzvedības problēmām un iesniegt priekšlikumus izglītības iestādes vadībai
Atbalsta personāla speciālistu kompetences
Sociālais pedagogs:
- palīdz bērniem, vecākiem un skolotājiem risināt sociālpedagoģiskās problēmas, kas rada grūtības mācību procesā;
- izvērtē skolēna ģimenes sociālos apstākļus un veido atbalsta sistēmu situācijas uzlabošanai;
- sekmē skolēnu, vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības iespējas;
- ja nepieciešams, apmeklē ģimeni mājās, pēta skolas sociālo vidi un izzina problēmu cēloņus;
- izstrādā priekšlikumus un organizē profilaktiskus pasākumus, lai novērstu vai ierobežotu atkarību un dažādu problēmu izplatību skolā;
- sadarbojas ar citu institūciju speciālistiem bērnu sociālo vajadzību nodrošināšanā;
- jautājumu risināšanā ievēro konfidencialitāti.
Skolas psihologs:
- veic nepieciešamo skolēnu diagnostiku;
- ir palīgs bērniem, vecākiem un skolotājiem, lai risinātu un novērstu problēmas, kas rada traucējumus mācību procesā;
- konsultē skolotājus un vecākus par efektīvākajām metodēm mācību un uzvedības problēmu risināšanā;
- palīdz izprast, kā bērna attīstība ir saistīta ar mācību procesu un uzvedības īpatnībām;
- novērtē bērna individuālās spējas, personības attīstību, emocionālo stāvokli, sociālās iemaņas, mācību un skolas vidi;
- strādā ar bērnu un ģimeni individuāli;
- ja nepieciešams, skolas psihologs nosūta bērnu pie speciālistiem;
- ievēro konfidencialitāti.
Skolotājs logopēds:
- strādā ar 1. – 4. klašu skolēniem, kuriem ir izteikti runas un rakstu valodas traucējumi;
- veic skolēna runas un rakstu valodas traucējumu diagnosticēšanu, profilaksi un korekciju, lai sekmētu valodas attīstību un veicinātu brīvu un radošu personību.
Skolas medicīnas māsa:
- kopā ar skolas administrāciju organizē, kontrolē un nodrošina kompleksos pasākumus bērnu dzīvības un veselības aizsardzībā;
- sniedz ārstniecisko un profilaktisko palīdzību savas kompetences ietvaros; sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību skolēniem un skolas personālam līdz specializētās palīdzības sniegšanas brīdim;
- veic veselīga dzīvesveida ieviešanu;
- iespēju robežās novērš kaitīgo paradumu attīstību skolēnu vidē;
- iespēju robežās nodrošina un pasargā skolēnus no fiziskās un garīgās vardarbības no vienaudžu un pieaugušo puses;
- seko sanitāri-higiēnisko normu ievērošanai;
- kopā ar skolas administrāciju nodrošina optimālus apstākļus un seko bērnu ar īpašām vajadzībām integrēšanai skolā.grupas